fredag 30 januari 2015

Novell nummer sju


Mitt liv, som började med en vanlig måndag

Det var måndag och jag fick min veckopeng det är 100 kronor och jag är inte nöjd med den eftersom jag älskar pengar. Det första jag gjorde var att köpa en macka på skolan i kiosken på skolan nere vid fritidsgården. Min skola ser ut så här, uppe finns det skåp, klassrum och toaletter. Där nere finns det kiosk, massor av pingisbord, en matsal och några klassrum. Det kallas fritidsgården. Men I alla fall så köpte jag en macka som var en bagett med ost gurka och sallad och två päronfestis.

Sen så gick jag på stan och åt på Ullas med min kompis Bella, sen så hade jag bara pengar kvar till cigaretter.

Sen på kvällen så skulle jag till dr Barks. Barks är en ungdomsgård det ligger mittemot handelsbanken.

När jag kom till Barks så kollade alla snett på mig, så jag skrev till en kompis som satt där nere, kan vi prata.

Vi pratade och jag frågade varför hon var sur på mig

-          Därför du har sagt att jag har tagit 5 cigg av Alva,

-          Va nej!

-          Nänä.

Hon gick där ifrån, ryktet spreds vidare och jag vart bara mer utanför…

Dan efter så var jag på skola ryktet vart bara värre. Nu så säger dom att jag snor grejor och säljer mig själv.

Jag sprang hem, låste in mig på toan. Men vad hände sen?

Jag låg i badet och vattnet var alldeles blodigt… rakbladet var alldeles blodigt..

Jag klev upp, armarna var alldeless uppskurna med blod. Jag mådde piss… Dan efter så gick jag till skolan, min kompis Lisa såg att det var nått, hon frågade vad det var.

-          Inget

-          Jag ser att det är nått.

Jag visade min högra arm, hon vart förvånad.

Efter några timmar så satt jag hos rektorn, men vad ville hon egentligen. Hade lisa sagt att jag har skurit mig? Ingen visste vad hon skulle säga, inte jag i alla fall…

Men vad säger jag om hon ber mig dra upp tröjan på min högra arm, ska jag säga att jag har ramlat och gjort lilla mig eller vad ska jag säga. Jag satt i vänt rummet och funderade på vad hon skulle säga, jag var så nervös… jag skakade av nervositet! Det kändes som att jag satt där en timme men när jag kollade på klockan så hade bara gått 5 minuter.

Tillslut så hämtade hon mig.. Vi gick till hennes kontor!

Men vad hände sen. Jag satt och skakade jag var så rädd att hon skulle ringa hem till mina föräldrar och berätta vad jag hade gjort.. men jag visste ju inte om hon visste det..

Jag var så nervös så jag hade så ont i huvudet, jag svimmade. Men vad hände sen?
Heja

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar