fredag 6 februari 2015

77


Tokig snubbe som heter Danne.

 

 

Det var en kille som heter Danne som var en krigare i Afrika redan vid 3års åldern. Han var den bästa krigaren i Afrika, han gjorde så att Afrika vann mot USA. Danne stred i 2år i sträck utan att äta eller något han använde inte ens vapen! Efter 2 år i kriget gav  Startrack Obama upp (presidenten i USA) och Kungen i Afrika gav Danne 10miljarder.

Danne stack så fort han kunde till Sverige, han valde att bo i kramfors han köpte ett hus för 25miljoner i brunne som ett område kallas i kramfors. Danne började i Gudmundråskolan när han blev 14år han gick aldrig i dagis eller lågstadiet. Han fick A i alla ämnen i 7an och blev utnämd för smartaste i Sverige, men det höll inte så länge eftersom en kille vid namnet Tobias förtrollade Danne så han inte kunde få A i ämnen han fick F i alla istället han gjorde Danne ond också! Tobbe var såklart en häxa, en ond en han stack efter han förtrollade Danne.

Danne börjar bråka med alla förutom Adam och Hassan som går i hans klass. Adam bodde i Stockholm med Hassan innan han flyttade till Kramfors, Adam och Hassan är tvillingar.

Deras farsa äger IKEA och morsan äger bara hela Europa förutom ikea. Sammanlagit har de 9012673539biljarder bara.. Danne var fattig först men han blev rik efter han vann kriget mot USA.

Eftersom Danne blev förtrollad av häxan Tobias så har det gått flera år (13år) och Danne sitter fortfarande fast i klass 8c, han har alltså gått om åttan 13gånger han är 27år just nu.. Han går om 8an för han har F hela tiden och han slåss med alla lärare han ser, fast han inte vill det. Sista gången han kastade ut en lärare var igår på en måndag, läraren flög ut ifrån 3 våningar och bröt 3 revben och nacken, men det gjorde inte ont sa han. Rektorn ringde ambulansen som skyndade sig till skolan! Ambulanskillen som heter Pelle   sprang ut och han inte se att det inte var grusat så han ramlade på isen och slog huvudet! Ambulanskillen börjar skrika på rektorn! 

Pelle - What the f**k lär dig att grusa seriöst"!

Rektorn -Jag har inte hunnit Pelle! Kaxa inte mot mig jag är med i TheRätz!

Pelle -Men kom då! Jag är med i Hollywoodgangstrarna!

Rektorn -Kbry vi vann ju förra gängbråket! I los Angeles när Mackan drog ner Henke P på golvet och kommer du inte ihåg att han fick en stövel i huvudet också?!?

Pelle -Du drar fan inte upp det där igen! Fattar du!?!

Rektorn- Förlåt mig! Ska fan inte hända igen! Jag lovar!

Pelle- Åh nej!

Rektorn- Vadå?!?

Pelle- Vi har glömt läraren Aante med dubbla a i början!

Rektorn- Vad fan babblar du i? Det är du som har glömt han!

Pelle- Det var ju du som började bråka, inte jag!

Rektorn- Ska jag knäcka näsbenet på dig nu eller?!?

Pelle- Men kom då!

 

De börjar slåss igen! Matteläraren Gangstersvante ringer polisen!

Men när Gangstersvante ser  vem som kommer ut ur polisbilen då vill han bara grina! Det är ItsJookZ! Världens farligaste 12åring som har tagit steroider varje dag, och är en brottningsnörd!

ItsJookZ- sluta bråka nu grabbar! Eller vänta? Är det där seriöst ett armlås jag ser eller drömmer jag?!?

Rektorn- Aaaj helvete! Ta bort han han kommer knäcka av min arm!! Snälla polisen!

Polisen- Aldrig! Detta är det bästa jag har sett!

Pelle- Lyssna nu knäcker jag av armen!

Polisen- OMG!! jag trodde ni skämtade! båda ni åker in i fängelset!

Pelle- Inte nu igen!

Rektorn- Amen seriöst! 

Båda fick 4års fängelse för bråket! Och Läraren som flög ut genom fönstret hittades 2veckor senare under isen, han klarade sig som tur var!

Danne åkte inte in i fängelset för de glömde bort honom. Helt plötsligt betalar någon ut Rektorn och Pelle från fängelset, det var häxan Tobias han sa att han testade bara ett ny magiskdryck som kallas för superenergi. Eftersom det funkade på dem så gav Tobias dem 200miljoner var i dollar så de inte behövde jobba restan av livet utan kunde slappa hemma! Danne kom också undan och fick bort att han var ond. Tobias gav honom 500miljoner dollar pga han hade den svåraste uppdraget! Tobias gav Danne en dryck så han fick ett av världens bästa jobb där han tjänar 15miljoner per månad. Alla blev lyckliga till slut, Danne fick sitt favoritjobb och pengar och Pelle och Rektorn gifte sig efter och åkte på smekmånad till Japan och hörde aldrig av sig något mera. Förmodligen levde de lyckliga resten av sitt liv som Danne gjorde..

 

 

Lima

 

8 kommentarer:

  1. Bästa jag läst hittills, rektorn och Pelles dialog var mycket trovärdig.

    SvaraRadera
  2. Absolut den bästa av dem alla! ItzJookz verkar vara en man inte vill möta i en mörk gränd!

    SvaraRadera
  3. Mycket bra novell! Hoppas Rektorn och Pelle lever ett lyckligt liv.
    jättebra.





    CM

    SvaraRadera
  4. Mäktig novell, kramar från Östbys potatisodling. pöz

    SvaraRadera
  5. Något jag skulle köpa till någon som julklapp.

    SvaraRadera
  6. Sjukt rolig novell, men lite komplicerat.

    SvaraRadera