måndag 9 februari 2015

Novell 113


                      Paris

Jag måste nog ha världen bästa pojkvän. Han är mitt allt, mitt liv. Utan honom vet jag inte vad jag skulle göra. Andreas heter han. Helt perfekt utseende. Han har mörka fina ögon som jag drunknar i varje gång jag kollar in i dem. Han är ungefär 1,75 meterlång, så ungefär 10 centimeter längre än mig, han har den perfekta längden. Hans hår är ganska långt och blont, han klär sig i det senaste, alltså följer modet ganska bra. Det passar för honom, han ser skitbra ut i nya kläder. Han är så omtänksam och han tänker på exakt alla. Så han den underbara Andreas ska jag åka till kärlekens stad med, där inget kan gå fel utan allting kan bara bli bättre. Vi åker nästa vecka, alltså om en vecka. Då gäller det, då ska jag till PARIS med Andreas och fira vår ettårsdag i en hel vecka.

Jag kan bara inte förstå hur Andreas, den fantastiska Andreas har kunnat falla för mig, jag Sandra, den tysta och försiktiga Sandra. Hon med de fula omoderna kläderna, hon som är så kort att hon måste ha en stol för att nå någonting högst upp på hyllan, hon med det fettiga håret och dem sneda tänderna och hon som ingen egentligen har hört rösten på. Tills Andreas kom in i hennes liv och visade att hon är värd något, att hon betyder något i folks liv. Jag ska berätta hur vi blev tillsammans.

Jag var den här mobbade tjejen som alla kastade konstiga blickar på, tjejen som alla hatade så, med enklare ord: jag var ensam. Men iallafall stod jag i matkön och väntade på att få ta den äckliga skolmaten som luktade gammalt och som man fick kräkningseffekter av så fort man kollade på den. När jag hade tagit maten så letade jag efter en plats att sitta på tills jag ser en lång finnig kille gå rakt in i mig som om han inte såg mig, så jag tappar hela brickan med all mat och allting. Alla andra i matsalen börja skratta, skrika och applådera. Jag känner hur mina tårar bara tränger fram och jag springer ut ur matsalen till en tom korridor så att ingen kan se mig gråta. Men då kommer Andreas, ingen blick, ingenting, bara en förståelig blick. Jag får sådan panik så jag springer ut ur korridoren och ut ur skolan så långt jag kan tills jag inte orkar mer. Dagen efter så träffar jag honom igen och då pratade vi så mycket mer, allt flöt liksom på med honom. Vi bestämmer att träffas efter skolan. Efter vi hade varit med varandra så kunde vi inte få nog av varandra och vi var alltid med varandra. Så till slut börja folk säga att vi var tillsammans, så vi sa det vi också.

Den här historien om hur jag och underbara Andreas blev tillsammans kommer jag aldrig glömma.

Nästa onsdag….

Idag, idag, IDAG drar vi, jag och Andreas till paris. Det första meddelandet jag fick den här morgonen var av Andreas där det stod: bonjour darling. Jag blev så glad så jag flög upp ur sängen och tog på mig mina gråa sköna mjukisbyxor och min slappa svarta tjocktröja. Jag borstade mina tänder och även mitt hår sedan packade jag det sista medan jag väntade på Andreas som skulle hämta mig kl 5 på morgonen. När vi kom fram till flygplatsen så luktade det mest olika mat lukter, snabbmatskedjor som Max, Burger King och så vidare, också såg man olika banker. Jag kunde även se glimten av en Victoria secret skylt. Vi hade ganska bråttom så vi skyndade oss till planet medan vi åt en liten cheeseburgare från Mc Donalds så vi skulle var lite mätta på planet i alla fall. Resan tog lång tid, nästan lite för lång tid. Men som tur var hade jag och Andreas en jätte rolig diskussion om hur vi tror vi kommer leva om 20 år, så tiden gick lite snabbare i alla fall. Planet hade även jättebra internet som gjorde det enklare att få tiden att gå. Tillslut efter 6,5 timmar så landar planet med en stor duns. Det var då jag kände hur fjärilarna i magen bara fick mig att höja alla mina känslor. När vi hade klivit av planet så stod vi och väntade på våra väskor som var sist av alla väskor. När vi hade fått våra väskor så letade vi efter en taxichaufför som skulle stå med en skylt som det stod Andersson på, vi tog mitt efternamn för att jag beställde resan. Det var den enda chauffören som stod kvar, han skulle bara skjutsa oss till hotellet som kallades ”parfait”. Parfait betyder perfekt på franska. När vi hade kommit fram till hotellet så låg det mörk choklad inlindat i vita små dukar på sängen. Det luktade rosor och jag kände lyckan bara kom till mig på en och samma gång. Sängarna var ny bäddade med vita lakan och ett stort vitt överkast med över 6 vita kuddar. Jag och Andreas var så himla slut så vi kollade på varandra med en glad blick och bara la oss i sängen. Vi somnade nästan direkt när vi hade lagt oss. När jag vaknade nästa dag så var inte Andreas där, han hade lämnat en lapp där det stod ”jag är och handlar frukost, kommer till hotellet snart”. Jag slutade fundera på vart Andreas var och började klä på mig och borsta tänderna istället. Efter ett tag hade det tagit väldigt lång tid för Andreas att komma tillbaka så jag tog på mig mina skor och gick ut ur hotellet. Det var människor överallt och jag hörde massa olika språk och röster men inte Andreas. Jag gick runt i staden ett tag med hoppet på att få se Andreas. Men efter ungefär 2 timmars vandring i vackra Paris så ger jag till slut upp och går tillbaka till hotellet. När jag kommer till hotellet så ser jag en tjej gå ut ur mitt och älskade Andreas hotellrum med öppen blus och hennes bh i handen. Jag skyndar mig in i vårt hotellrum och där står han i bara kalsonger. När han ser mig rycker han åt sig sin tröja och sina byxor. Jag känner hur alla mina känslor bara sprutar fram, jag börjar storgråta och skrika på honom. Han försöker lugna ner mig och förklara för mig men jag vägrar att lyssna, jag skriker bara på honom att han ska dra åt helvete, ut från mitt jävla hotellrum, ut ur mitt liv och aldrig prata med mig mer. Han går ut från hotellrummet och han tar inga grejor, ingenting han bara går ut ur hotellrummet helt tyst medan han hör mig sitta på sängen och gråta. Han säger att han kommer tillbaka när jag lugnat ner mig, jag svarade inte, jag lät honom bara gå. När han hade gått så känner jag mig värdelös jag känner mig oälskad som att det inte finns någon anledning att leva mer. Jag vill bara bort från allting från hotellet, från Andreas och från livet. Jag har förlorat den personen som fick mig att må bra, han som alltid fanns där för mig och han som aldrig skulle göra någonting för att skada mig. Jag hade fel, så fel. Jag tänkte på ett citat som jag hade läst på internet på planet det stod ”Glöm inte att den person som gör dig lyckligast är också personen som kan såra dig som mest”. Jag vet vad dom menar med det nu. Det känns som hela världen har fallit samman och jag vet ett sätt att få bort alla mina känslor mitt hat allting. Jag gick ut ur hotellrummet och gick upp till taket av hotellet. Jag stod där långt ut på kanten redo att hoppa, min enda tanke var ”ett steg och allting är över, det här helvetet kan försvinna så lätt med bara ett steg, alla mina känslor kan försvinna om jag bara tar ett steg då är allt över” jag tog steget och ALLT ÄR ÖVER…..

Moon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar