söndag 8 februari 2015

Novell 107

Min relation till hockey
Jag åker runt på planen och lägger flipps med Viklund. I samma stund så blåser domarn och matchen startar. Min femma stannar på isen och vi ställer upp för tekning, på andra sidan ser vi det finska laget Tiller vi har aldrig sätt dom spela så vi vet inte hur bra dom är. Då släpper domarn pucken och Joel vinner tekningen till Hampus som spelar tillbaka till Joel och Joel spelar ut till mig på kanten. Jag driver in pucken i zonen och skjuter en hård handledare rätt i krysset, jag gör en målgest sen åker jag till båset för att vila inför nästa byte. Matchen går och går och vi gör många mål, sedan tar matchen slut och vi vinner med 22-0 och vi tackar motståndarna för matchen. Inne i omklädningsrummet hurrar vi för vinsten och börjar byta om. Vi åker till hotellet och äter middag, sedan efter nån timme så ska vi sova. Nästa dag så ska vi spela match kl10 så vi åker till hallen för att värma upp. Vi går ut och börjar med att jogga sen kickar vi lite boll och sen går vi in. Vi börjar byta om för match medans lyssnar vi på musik. Nu taggar vi till semifinal vi möter ÖSK. Matchen börjar och det är jämt fast när det är 1minut kvar av första perioden så gör jag mål på ett friläge. Första perioden slutar 1-0 och våra tränare pratar om vad vi behöver förbättra . Vi åker ut på plan och ställer upp för tekning. Perioden går och går ingenting händer och perioden slutar vi pratar ihop os inför tredje perioden. Vi pressar dom hårt men då vinner motståndarna pucken och passar till en kille som är fri, han fintar vänster drar höger och gör mål. Nu står det 1-1 och det är 5min kvar. Jag älskar hockey i den här situationen när det är några minuter kvar och det står lika och tränaren skickar in mig på planen. Spelet är jämt och båda lagen är trötta, matchen går mot sitt slut och det blir straffar. Jag hoppas at jag får lägga en straff och den första som ska lägga är Jesper. Han åker ut på sidan och börjar svänga in mot målvakten, han åker till målvakten och gör en ”Foppa fint” och gör mål. Nu är det motståndarnas tur och dom missar, våra tränare säger Joel och han åker ut på planen. Domaren blåser han åker fram och skjuter i krysset vi jublar, om dom missar denna så vinner vi men dom sätter den i krysset. Våran tränare ropar in mig och jag har stor press på mig för att om jag sätter den nu så går vi till final, jag tänker på vad jag ska göra för straff då blåser domaren. Jag åker mot målvakten höjer klubban och skjuter tunnel på honom, jag ser att alla mina lagkamrater åker mot mig och jag åker mot dom vi ställer os i en ring och jublar. Inne i omklädningsrummet är alla glada för att vi är i final och efter vi har bytt om och duschat så åker vi till hotellet för att sova. På morgonen så äter vi frukost och alla är taggade inför matchen.  Vi åker ner till hallen och tar på oss värmedress , sedan går vi ut för att värma upp. Vi är ute ungefär i 10 minuter sedan går vi in och börjar byta om för match. Medans lyssnar vi på musik och efter ett tag så kommer ledarna in och berättar hur vi ska spela och vad vi ska tänka på och till slut så berättar dom vilka femmor vi spelar i. Vi går ut på planen och ser motståndarna ”Sunderbyn” dom ser ganska bra ut och vi tror de kommer bli en bra och jämn match. Domaren kliver ut på isen och blåser igång matchen. Våran första femma består av Jesper, jag, Joel, Jocke och hampus domaren släpper pucken och dom vinner tekningen. Matchen går en stund då åker jag ner och jagar puck deras back står nere vid sargen och väntar på ett pass så jag åker mot han och samtidigt som han får pucken så tacklar  jag honom, han faller och jag tar pucken av honom då ser jag Jesper framför mål så jag passar han och han gör mål. Nu står det 1-0 och perioden är slut. Våran tränare tycker att vi måste börja passa mer så vi tar åt oss de och domaren blåser igång andra perioden. Våran femma börjar i båset och våran andra femma börjar på isen. Joakim i vårat lag har fått utvisning så vi spelar 4 mot 5 och dom är bra på att spela pucken då skjuter deras back ett slagskott rätt i krysset. Nu står det 1-1 och alla spelare gör allt dom kan för att vinna, vi är oroliga för att de kan bli straffar och de vill vi inte ha då slutar den andra perioden. Domaren blåser igång sista perioden och min femma börjar på isen och Joel vinner tekningen bak till Hampus och han dumpar pucken ner på mål, det blir tekning i deras zon och deras spelare vinner tekningen och han tar pucken bakom mål. Han skjuter den i sargen och Jocke tar ner den med handen och skjuter på mål och målvakten tappar pucken då kommer Joel och slår in den i mål. Nu står det 2-1 till oss och det är 5minuter kvar, matchen går i 3minuter tills Sunderbyn tar ut sin målvakt så det blir 6 mot 5 och dom har press på oss deras back skjuter och våran målvakt gör en jätte räddning. Det är 50sekunder kvar och det är tekning i mittzon. Vi vinner tekningen back Jocke och han tar ner den i våran zon för att slösa tid och det är 20sekunder kvar vi är beredda att hoppa ut ur båset. Vi ropar 10, 9, 8, 7 , 6 , 5, 4, 3, 2, 1. 0 vi vinner och ställer oss i en klunga och hurrar då får vi en pokal och går in i omklädningsrummet för att byta om. Vi tackar varandra för en bra cup och åker hem till Kramfors.

Mawa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar