onsdag 4 februari 2015

Novell 59


Min kärlek till henne

Jag hade varit kompis med Denice i flera år, sedan jag gick i 4an. Men inte förrän då hade jag märkt att jag egentligen gillar henne på ett annat sätt. Jag ville vara mer än kompisar, mer än bästa kompisar. Jag ville att det skulle vara hon och jag som ett par, men hur säger man till ens bästa vän att man gillar den på ett annat sätt? Jag visste ju inte hur hon kände för mig, hon kanske inte känner likadant?

Veckorna gick och det vart äntligen sommarlov. Jag skulle gå ut åttan och hon sjuan. Gräset hade blivit grönt och träden hade fått sina fina löv tillbaka. Alla hade äntligen samlats vid kyrkan för att säga hej då till skolan för ett tag. Denice var så fin den skolavslutningen, hon hade blont hår som hon hade lockat och en vit klänning som slutade strax ovanför hennes knän. Vi hade bestämt att vi skulle vara med varann efter skolavslutningen, vi skulle gå hem till mig och hitta på något. Jag gick in i kyrkan, satt mig ner och kollade till höger, där satt hon. Hon var så vacker med sitt blonda, lockiga hår. Vi lyssnade på rektorns skolavslutningstal och när alla vi nior tog emot sina betyg och stipendier. Vi fick även lyssna på några nior som uppträdde, dom sjöng och spelade gitarr. När själva avslutningen var gjord så skulle alla fotas såklart. Det gick väldigt fort för mig, jag är inte så förtjust i att bli fotad, men det gick inte fort för henne, hon fotades säkert 20 gånger medans jag blev fotad 3. Sedan gick jag fram till henne, då blev vi fotad tillsammans. Kortet på oss blev extra fint, tyckte jag. Vi båda såg så glada och nöjda ut.

Vi gick hem till mig. Jag tänkte: Nu får jag ju ingen bättre chans att berätta för henne hur jag känner, men hur ska jag säga det? När vi kom hem till mig så gick jag och la mig i sängen och Denice satt sig vid mitt skrivbord, hon kollade på någonting som såg väldigt viktigt ut på hennes telefon. Hon berättade sedan att det var hennes mamma som hade skickat ett sms att hon skulle komma hem och äta mat om två timmar. Jag låg och kollade på mina betyg i sängen. Denice tog fram sina betyg och sen jämförde vi om vem som hade fått bäst betyg. Helt plötsligt släppte Denice taget om sitt betygskuvert och kom springandes och la sig i sängen bredvid mig. Hon la ena låret över mitt ben och hennes huvud lutade mot min axel. Jag tyckte det var mysigt, men ändå ganska konstigt, för Denice har aldrig gjort så tidigare. Men jag sa ju inte emot, jag gillade det ju, jag var ju kär i henne. Allt jag tänkte just nu var: ’’Säg det nu, säg det bara’’. Jag tänkte efter ett tag om jag skulle göra det och helt plötsligt så sa jag det, jag ångrade mig direkt efter jag hade sagt det, men orden bara föll ut ur min mun. Jag kunde bara inte hålla det inom mig längre. Jag sa helt enkelt: ’’Denice, jag måste berätta detta för dig, jag har hållit det för mig själv så sjukt länge nu.. Men jag gillar dig sjukt mycket och jag vill vara mer än bästa vän med dig, jag att vill vi ska vara ett par, men jag vet ju inte hur du känner''. Sa jag med en ledsen ton. Hon kollade på mig som hon nästan sett ett spöke för 20 sekunder, men efter de tjugo hemskt pinsamma sekunderna så gav hon mig ett sjukt fint leende, hon log med hennes finaste leende och sa att hon hade känt precis likadant som mig för ett tag nu. Hon har bara inte vågat berätta för mig.. 5 sekunder senare kysste hon mig och sa att hon älskade mig. Jag sa att jag älskade henne också, sen kysste jag henne.
 
Karo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar