onsdag 4 februari 2015

Femtiofem


En värld i förändring

Jag öppnar sakta ögonen och tittar på klockan. Helvete klockan är kvart över nio och idrotten börjar tio. Idrotten är det ända ämne jag faktiskt tycker om idrotten och slöjden är det ända ämnen jag inte är underkänd i. därför skiter jag i de andra lektionerna. Jag skyndar mig och tar ett par shorts och en av mina tröjor och kastar ner dem i min idrotts säck som jag redan packat allt annat jag behöver i och går iväg till skolan. Jag tittar på min mobil och ser att klockan är tjugo i tio svenskan slutar om fem minuter jag går in i skolan och ser Jimmy, Amanda och Victor sitta på en bänk utanför klassrummet.

-          Tjenare lillflickan, säger Jimmy retsamt.

-          Va snäll nu, säger Amanda retsamt.

Dörren till svenskan öppnas och alla forsar ut ur dörren innan jag hinner svara. Jag och Victor går iväg till idrotten. Jag och Victor är ganska lika vi har båda A i idrott men han har ett B i slöjd och jag ett C. Vi kommer in i idrottssalen precis innan Micke (läraren) berättar att vi ska spela handboll idag. Efter idrotten pratar Micken med mig om att jag inte är på alla lektioner och han är den ända läraren som jag gillar så jag lyssnar på han men jag tänkte inte göra som han säger. Nästa dag vaknar jag klockan sju och bestämmer mig för att gå till skolan. Första lektionen är no så jag ställer mig vid dörren och väntar på att läraren ska öppna dörren till klassrummet. Tillslut kommer läraren och öppnar till klassrummet. Jag sätter mig på tredje raden fram ifrån. Läraren börjar ropa upp alla utom jag, Victor, Jimmy och Amanda. Jag räcker upp handen och väntar på att han ska märka mig.

-          Ja du där, säger han uttråkat och surt.

-          Du glömde ropa upp mig, säger jag.

-          Jaha vem är du då? Frågar han surt.

-          Jag är sam Andersson, svarar jag.

 Jag går på alla andra lektioner efter fysiken .Jag gjorde samma sak nästa vecka Victor börjar också gå på lektionerna efter två veckor börjar jag förstå att mitt och Viktors liv har förändrats helt, medans Jimmy och Amanda inte har förändras alls. Vi går hem till Victor och börjar spela just dance på han Wii och kör igenom alla låtar sen så efter en låt kramas karaktärerna så vi gör också börjar Victor titta på mig jätte länge sen så pussar han mig jag blir helt röd i ansiktet.

-          Jag älskar dig Samantha.
 
Smed

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar