tisdag 10 februari 2015

Novell 124


En händelsefull skotertripp i Åre.

Vi vaknar tidigt på morgonen luften är tunn och solen skiner. Efter frukosten så går vi ut och drar igång skotrarna.Det luktar bensin och känslan är obeskrivlig. Vi hadde tänkt att vi skulle åka på en liten tripp in till stan. Men på väg ner till stan så möter vi fet lavinbjärnen som kommer springande emot oss. Och vi kan inte bara köra förbi honom för Simon fastnar just då. Så jag och Simon kliver av skotrarna och Patrick åker ner på stan för ja mena vi är inga fjollor så vi tar ju björnen på 2 men MAX. När vi har skrämt iväg lavinbjärnen så ringer jag Putte.

- Ja hallå?

- Ja tja de är PärlaN

-A tja

- Du, köper du en stock snus på vägen hem också??

- Ajjämän redan fixat

På vägen hem blir det världens snö ras, ja mena rena lavinen förfan. Patrick måste hoppa av skotern för den har fastnat. Patrick börjar grina, tårarna bara sprutar. Varför? Amenvafan skotern bara flyger ner för bergen. Patrick ringer till Simon och bara skriker grinandes: Jag behöver skjuts! Simon frågar vadårå? Ja men lavin jäveln tog ju skotern å snusen å allt! På Simons väg till att hämta putte så tappar han bort sig totalt. Dagen börjar gå mot sitt slut och det börjar bli riktigt mörkt och kallt. Det känns som att han aldrig kommer komma hem igen. Men Simon inser att han måste skaffa skydd för natten, så Simon försöker bygge en igloo men problemet är att det är lös snö. Det går inte att bygga med de. Jag börjar bli riktigt orolig för att ingen har hört av sig. Simon börjar gå mot något håll han går och går men kommer aldrig någonstans. Patrick försöker nå oss men hans tele är död. Efter ca 5 timmar så hör jag av mig till båda 2 men ingen svarar.Då ringer jag till polisen och säger att jag behöver en helikopter. Men alla poliser är på rast. Då bestämde jag mig för att göra någonting jag lovade mig själv att jag göra igen. Flyga.

För många år sedan jobbade jag med stridsflygplan i den svenska militären Vad som hände vet ingen. Den 11 september 2001 när terrorist attacken hände mot twin towers. Det var jag som flög planet...Allt för pengar, men när jag hörde hur många det faktiskt var som dog så la jag flyg karriären bakom mig. Jag går ut till helikoptern och startar den.När jag har fått igång den så bär det av. Jag flyger runt ett tag och det börjar bli morgon men precis då så ser jag nånting där nere. Patrick!, Jag flyger ner och plockar upp han. Fyfan, va skönt att se dig säger han. Efter ett tag så hittar vi även Simon, åker ner och plockar upp honom med. Inte visste jag att du kunde flyga sa han. Det är inte många som visste det säger jag. Sen flyger vi hem i säkerhet.
Pigge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar