torsdag 12 februari 2015

Novell 137


mordet

 

Anton föll snabbt ner från det höga tornet. Han skrek och grinade. Han landade på metallplattan under tornet. det var blod överallt. Jag satt inne där man styrde karusellen. När ambulansen kom så var han redan död. polisen kontaktade hans mamma Elsa och hans pappa Erik. De kom så fort de kunde. Polisen förhörde mig. de frågade om jag spände fast honom jag gjorde inte det.  De drog in mig i polis bilen jag åkte in till stationen. efter 3 veckor blev det rättegång jag blev anklagad för mord.nu måste jag sitta inne i tre och ett halvt År. När jag kom in till fängelset så var det grått och fult. Polisen visade mig till min cell. jag delade rum med en mördare han hade mördat 3 stycken med en kniv. Det var en vånings säng. Jag fick sova överst jag kunde inte somna. På morgonen var jag trött. Vakten kom och bankade med sin batong så skrek han att vi skulle kliva upp. Jag visste inte vad vi skulle göra. jag följde efter de andra de va2 vakter bakom oss och 2 framför. Vi kom till duscharna de sprutade med högtrycks tvättar på oss jag var röd hela kroppen flera dagar efter. Matsalen var smutsig jag fick sitta på golvet där det var damm de andra hatade mig för mördat ett litet barn. Efter en månad blev jag kniv skuren i magen och benet av min rumskamrat när jag sov. Jag vaknade med slangar i kroppen fyllda med blod. Som pumpades in i min kropp. Jag skrek och visste inte vad som hade hänt. jag ropade efter sjuksköterska när hon kom så frågade jag med svag röst vad som har hänt hon kollade på mig och sa att jag blivit knivskuren i magsäcken och låret. jag blev mer rädd och frågade om jag kommer överleva hon sa att jag kommer inte kunna äta vanligt på 2 månader. jag får maten genom slangar. Hon sa sedan sorgligt att de måste ta bort mitt ben. jag började grina och skrek åt henne om det var någonting de kunde göra för att jag skulle ha kvar mitt vänstra ben. Men det fanns inget de kunde göra. jag kom in i fängelset några månader efter jag fick sova ensamt äta ensamt i 3 år. När jag kom ut träffade jag en fantastisk fin tjej vi köpte ett fint hus jag började jobba på en affär

Där träffade jag två nya kompisar Liam och Jocke vi var med varandra nästan varje dag jag tror inte de tyckte om mig för de fick dra mig uppför trappor och ner för trappor med rullstol jag var ganska tung också. Efter ett par år dog Jocke. Han blev påkörd av ett tåg. på begravningen var det bara jag och Liam som kom. Sen så dog min tjej av en bill som körde över hon i 200km i timmen jag orkade inte leva alla jag känner dör jag hängde mig själv

Rosa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar