måndag 9 februari 2015

Etthundrasexton


Min kärlek till hockey

Jag borstar bort snön från klubban jag åker fram till tekningspunkten, jag tänker att jag måste vinna detta tek. Det står 3-3 och det är 34sekunder kvar av matchen. Jag vinner teket bak till Hampus som passar till Anton. Anton åker in med pucken i zon. Anton passar Jocke publiken ropar 10,9,8,7 Jocke skjuter jag står framför mål. Pucken tar på min klubba och styrs in i mål det är 1sekund kvar av matchen. Hela laget åker ut på isen och kramar om Markus. Markus är våran målvakt han är grym. Efter vi har jublat så åker vi och ställer oss på blålinjen för en av vardera lag ska bli utsedd till matchens kämpe. Dom ropar nummer 7 Joel Wahlgren jag åker fram och hämtar mitt pris. Jag fick en t-shirt som det stod matchens kämpe på. Vi åker och tackar publiken sen går vi in i omklädningsrummet. Hela laget hurrar efter matchen våran tränare säger att vi ska spela semifinal imorgon klockan 9:30.

 När hela laget är ombytta och klara så åker vi buss till hotellet. När vi kommer fram så går vi och äter mat. Det var spaghetti och köttfärssås det var jätte gott. Vi går upp till vårat hotellrum och kollar på tv. Jag bor i samma rum som Jesper och Jocke. Vi kollar på en film och när den var slut så gick vi och la oss i sängen och sov. När vi vaknar så går vi och äter frukost. Jag äter en macka och en tallrik fil. Efter frukosten så samlar vi alla spelare och åker buss till hallen. Vi börjar att springa och värma upp inför matchen. Vi byter om och kliver ut på isen. Det är en jämn match men vi vinner med 5-4 vi vann för att vi har en grym målvakt i mål. Efter matchen så säger våran tränare att vi är i final och alla blir jätte glada och skriker final,final,final. Efter vi har jublat och bytt om så åker bi buss tillbaka till hotellet och äter.

Efter maten så ska vi åka på laserhallen. Det ska bli jätte kul. När vi har kommit fram till laserhallen så delar våra ledare upp två lag. Det är ett rött lag och ett grönt lag jag är i röda laget. Vårat lag får springa in 10skunder före dom andraför att vi ska hinna och gömma oss. Vi har jätte kul där inne men vårat lag vinner tillslut. Efter vi har varit på laserhallen så tar vi bussen ner till hallen och börjar tagga inför match. Vi tar på vår uppvärmningsdress och sen tar Jocke våran kapten i laget med hela laget på en springtur runt hallen. Alla i laget är fullt fokuserade på finalen. Vi börjar byta om och det är alldeles tyst i omklädningsrummet. Matchen har börjat jag är i Jespers och Max femma vi är första femman. Jag,Jesper och Max gör alltid mest mål så vi är en väldigt stark kedja. Efter 36sekunder gör jag mål assisterad av Jesper. Det är en jämn första period men vi vinner den med 1-0.

Vi samlas i omklädningsrummet för att prata om första perioden och vad vi ska förbättra. Andra perioden börjar och jag vinner teket bak till hampus Jesper åker i mitten Hampus passar ett långt pass till Jesper som kommer fri och skjuter i stolpen. Det händer inte så mycket i andra perioden båda lagen spelar defensivt. Det blev inga mål i andra perioden men vi leder ju med 1-0 inför sista perioden. Vi går in i omklädnings-rummet och jag dricker upp min drickyoghurt. Våran tränare säger att vi kommer att vinna om vi spelar defensivt och spelar smart. Vi peppar varandra inför sista perioden. Period 3 har startat, efter 3:46 så gör dom  1-1. Det är en väldigt jämn match när det är 2 minuter kvar utav matchen så får dom en utvisning. Jag,Max och Jesper åker ut på isen och vi ska spela powerplay. Jag vinner teket bak till hampus. Hampus skjuter men deras spelare täcker skottet dom får ett friläge men Markus räddar de. Jocke åker och hämtar pucken och passar Anton jag åker en båge i mitten av plan och Anton lägger ett flippass till mig. Jag driver igenom deras två backar och skjuter i mål. Hela vårat lag åker ut på isen och hoppar på mig det blir en stor hög sen åker vårat lag tillbaka och sätter sig i båset för det är 14sekunder kvar av matchen. Jag åker fram till tekningspunkten och domaren släpper pucken och deras center vinner teket bak till sin back, deras back passar tillbaka till deras center jag tacklar deras center och matchen är slut.

 Alla åker ut på isen och kramar Markus. Vi åker och tackar andra laget och domarna för matchen sen tackar vi publiken. Våran tränare skriker lagfoto och alla föräldrar går ut på isen vi ställer upp oss på blålinjen för att föräldrarna ska ta kort. Hela laget skriker Kramfors!

 

 

Lejon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar