söndag 8 februari 2015

Etthundratio

Min dröm
 När jag var liten ville jag bli fotbollsspelare så som alla mina kompisar i mitt lag och resten av världen. Alla vet att vägen ditt är lång och svår kräver hårt arbete och vilja. Jag är 13år bor i en liten stad i mellersta Sverige, Kramfors. Jag är född i Ethiopien jag flyttade hit när jag var sex år. När jag var ungefär 4 år var det en spelare jag hörde om och såg upp till. Han heter David Beckham det var en affisch, jag såg en bild på han när han skulle skjuta frispark. Sen den dagen har jag varit kär i fotbollen.

- passa bollen Taye passa!

- Varför kan inte den där Taye sluta i fotboll, han är skitdålig.

Jag var sämst i laget jag förstörde nästan för laget. Men utanför plan var jag riktigt bra kompis med alla!
Men vår tränare litade på mig jag vet inte varför han fick den förtroendet från mig men jag sabbade alltid för laget.

- Jag ska hjälpa dig jag vet att du inte har kvalitén som alla andra men du har viljan därför tror jag på dig så mycket och det är därför du har mitt förtroende.

- Tränaren kan du hjälpa mig jag vill inte vara den som förstör för laget jag vill vara den som briljerar både på matcher och träningar.

- Jag ska hjälpa dig men måste träna mest av alla, så jag sa till min tränare och han svarade:

- Hur ska du hjälpa mig tränaren.

   Vad krävs?

- Framförallt måste du träna mer än alla andra. Men du måste träna rätt. Vi kan börja med att köra 2 pass från måndag till lördag på söndagar få du försöka återhämta dig på bästa möjliga sätt.

- Du låter professionell! Du måste bara kämpa. Måndagar-onsdagar har vi kondition och snabbhet för jag tycker det är din svaga sida. Det måste vi träna på och torsdagar till Lördagar kör vi fys och försöka

förbättra din fysiska förmåga på det möjliga bästa sätt.


                                                              1 månad efter

- Tränaren sa vi har träning imorgon kl 17.00 ombyta och klara.

Jag såg mina lagkamrater för fösta gången på en månad.

- Taye vad har du gjort under uppehållet?

- Jag har kört extra med tränaren.

- Börja värm upp spring två varv runt.

Vi började träningen med kvadraten jag sprang och jagade tog bollen varenda gång vårat lag tappade bollen. Tränaren var imponerad så som mina lag kamrater för första gången började  pusha mig och mest på hur jag spelade och min utveckling på en månad.

- Jag har lärt mig att man inte ska ge upp. Om du är dåligt på något ge aldrig upp. Min resa till att få vara med i Barcelonas startelva fortsätter!


Messi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar