fredag 13 februari 2015

Novell 141

Novell

Det var en vacker och solig dag i januari på lördagen skulle jag och mina kompisar ut och åka lite skridskor på Skarpåkerskolans is vi va 8 stycker så de blev 4 i varje lag i mitt lag va de jag,oskar,filip och wille och i de andra laget va de Wilhelm,Robin,Arne och Sebastian.

Jag gled ut på isen men mina nyslipade skridskor jag kände mig stark och åkte med full fart mot Wilhelm ca en meter från han bromsade jag och isen bara skvätte upp på hans benskydd han av rädd för mig, det syndes han visste att ja va en bra hockey spelare så han vågade inte gå på riktigt som alla andra för han visste att ja skulle kunna dra han. Men han gick på och jag ja gjorde en fint som heter klubba skridskor på han så ja kom fri men ja sköt de va sista målet. Vinner men pucken tog i ribban så Robin fick tag i pucken och han gjorde mål så vi förlorade första matchen. Vi tog en paus sedan spelade vi en till match de va fortfarande samma lag men den hära matchen blev lite hårdare vi började tackla varandra i snö drivorna och ibland blev de till och med fight då målvakten blockerade pucken.  Sedan efter ett tag då kastade 2 stycken handskarna och tänkte slåss på riktigt för att en tacklade en hård tackling.  Så dom blev sur på varandra så dom började slås dom fick in några slag på varandra innan vi han bryta dom så dom fick sätta sig på bänken. Tog en bärs och lugnade ner sig. Vi andra vi spelade på då fick Filip en tackling vi såg blod  i snön vi trodde de va från en arm eller nått. Men sedan då såg vi att de ran blod från halsen så vi tittade på hans hals och han hade fått en skridsko på halsen. Så vi alla fick panik. Vi ringde ambulansen dom kom efter typ 10 min dom la tryck så att han inte skulle tappa så mycket blod och han fick en syrgas mask. dom sa till oss att han skulle troligen klara sig dom sa att de inte va så stort sår på halsen. Så  vi alla åkte upp till sjuk huset vi satt i vänt rummet vi satt där i typ över 3 timmar och väntade på att få ett besked om hur de gick. Så vi fick ett besked efter 3 timmar dom sa att han hade förlorat för mycket blod så dom kunde inte rädda honom.

Erk
https://krf-ms01.kramfors.se/owa/14.2.390.1/themes/resources/clear1x1.gifhttps://krf-ms01.kramfors.se/owa/14.2.390.1/themes/base/pgrs-sm.gif
https://krf-ms01.kramfors.se/owa/14.2.390.1/themes/resources/clear1x1.gifhttps://krf-ms01.kramfors.se/owa/14.2.390.1/themes/resources/clear1x1.gif
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar