onsdag 4 februari 2015

Novell 58


 

Min kärlek till motorer

 

Jag gick ut till garage och tvätta traktorerna 1 timme efter vart det en sväng och skotta på byn. 3 timmar efter fick man tvätta om trallan, sen gick jag in och laga go mat, köttbullar och potatis. Dagen efter så åkte jag Dennis, pappa och Robin, till morfar och körde skoter, cross och fyrhjuling. Dennis for och hämta grus med fyrhjulingen efter några timmar senare så grillade vi korv och hamburgare efter vi hade ätit så for vi och sanda för det var riktigt halt ute sen for vi hem och åt mat efter det så satt vi oss i soffan och åt chips och godis. Dagen efter så skulle Robin, pappa och morfar jobba, då for jag och Dennis ditt och åkte lastbil, men jag åkte med Robin på soptippen och sköt in sopor. Sen när vi hade varit där i en vecka så for vi till Vemdalen och körde skoter och åkte lite slalom efter några dagars körning så for vi till ett ställe som heter riksgränsen där körde vi bara skoter typ 1h timme efter så grilla vi hamburgare och korv. Det var riktigt gott! Sen åkte vi hem till stugan vi har hyrt i riksgränsen. Den var riktigt stor med många rum så vi lagade mat och sen gick vi och basta och duscha sen när vi kom hem så satt vi oss i soffan och titta med på tv och åt chips och godis och lite ölkorv. Sen la vi oss att sov i varsitt rum. Efter en veckas körning så for vi hem till Kramfors och spenderade sista dagarna på lovet/semestern i Kramfors. Skoteråkning på gården i morfars stuga sen tog Dennis med några syskon och körde skoter i stugan efter några timmar kom dom hem med lite fika och mat från Sylos. Det var jävligt gott! Nu vart det dagen att gå till skolan/jobbet och vi börja och gick till kl14:00 på fredag! Efter vi hade slutat så for jag och Dennis till stugan och hämta min, hans och Robins skoter för vi skulle ut och köra. Efter några veckor börja snön att smälta så vi körde varje helg vi så vi hann köra innan allt snö va borta. Efter några veckor så var allt borta då tog man fram crossen efter några dagar så körde jag i diket och volta med crossen så då kunde jag inte köra på några månader så då fick jag vila men efter det var allt bra igen!
 
Frasse

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar