måndag 9 februari 2015

Novell 115


En förändrad värld

 

”Väckarklockan ringer” Jag reser mig upp ur sängen och kollar på klockan 8.50. Mamma skriker hejdå och åker till jobbet, Jag skulle ha börjat för 20 minuter sedan, men jag är van att komma sent till skolan. Men just idag så skulle det börja en ny tjej i skolan. Jag tänker att ja ska hinna baxa en sport lunch inne på Coop innan jag går till skolan. Jag så joggar till skolan, det är nästan ingen inne på Coop vid den här tiden. Jag stoppade 3 sport lunchar i fikan, skulle precis gå ut genom dörren när jag hör någon bakom mig ropa ”JOKE!! STANNA!” Jag vart alldeles iskall, stop bara och kollade rakt fram. Efter ett litet tag så om det en vakt utifrån, han såg inte speciellt glad ut, jag tänkte att ja skulle springa men förstod att de bara skulle bli mer problem så ja tänkte att de va lika bra att stanna kvar och ta skiten. Han ville att jag skulle gå in på Coop kontor, jag följde efter honom men ja skämdes som satan. Just i det ögonblicket så såg jag bara massa folk som kollade på mig, det var som om jag stod på i rampljuset. När vi var gick vi in på det lilla kontoret, det var ett trångt litet rum med många datorer, vakten som heter Jan sa till mig att vi skulle kolla på några klipp. Jag såg på datorns klocka ett klockan var 11.30. Shit tänkte jag. Vakten visade mig alla mina bax som jag har gjort på Coop, efter 5 minuters små klipp stannade vakten filmen och frågade mig varför jag baxar som jag gör. Jag ljög om att jag inte hade några föräldrar och att ja fick klara mig själv, jag ville till skolan så fort som möjligt så efter han hade släppt ut mig så sprang jag till skolan. Men när jag kom fram till skolan så fanns det ingen där, ingen lärare inga elever bara vaktmästaren som skulle låsa dörren. Varför skulle dem just idag sluta tidigare, jag sprang fort ut därifrån och sprang till mitt gömställe i skogen. Min lilla stuga låg 1km från stan, så jag bara sprang och sprang, när jag kom fram till mitt ställe så tog jag upp den hemliga lådan, tog fram en hasch pipa, efter några bloss var han andelens lugn, när han var i sin stuga så var allt bra, där inne kunde han sitta och röka igen visste var han var. Efter jag hade rökt upp hela haschet, så hörde jag ett tjej skrik utanför sin suga, han sprang snabbt ut och kollade. Han såg att en killa slå en liggande tjej på marken, han fick panik han sprang fort in i stugan och hämtade en stor kniv, han började rå springa mot mannen och skrek ”STOP” Killen reste sig upp och började springa därifrån, jag stannade och hjälpte tjejen upp från marken. Vi gick in till stugan, jag frågade hur hon mådde. Hon var helt blodig i ansiktet och ett sår på vänstra armen. Efter en kort stund så berättade hon allt som hade hänt. Efter flera timmars prat så var det som om ja hade känt henne hela mitt liv, det kändes som om vi var tvillingar även fast vi nyss hade träffas. När jag skulle följa med henne hem så var det mörkt ute, det var ganska läskigt att gå igen den mörka skogen, men jag ville inte visa att jag var rädd, för då kanske hon tyckte att jag var en mes. När vi var utanför hennes så fick jag en kram av henne och hon sa "tack". Jag började sakta gå hemåt, när jag kom hem så var det ingen hemma. Mamma jobbade natt, jag gick till mammas dator och loggade in på Facebook, sökte på henne. "På lördags kvällen" så började hon skriva med mig, vi skulle gå ut och träffas på stan vid 18.00. Jag skyndade mig att göra mig ordning. När jag kom fram till stan så fanns de ingen tjej där, Det fanns ingen på stan, det var som om alla hade gott hem, jag började bli nervös tänk om de hade hänt henne något. Efter en liten stund stannade en svart van bakom mig, en kille öppnade dörren och sträckte ut en pistol "PANG" PANG"
 
Jojo 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar