torsdag 5 februari 2015

Novell 69


Textruta:                     EN FÖRÄNDRAD VÄRLD

 

 

Jag gömmer mig, alla i byn är rädda. Några försöker fly men blir ihjälskjutna. Man ser blodet forsa. Min högsta önskan är att det ska vara över. Att terroristerna sticker och att vi vanliga människor får leva i fred.

Det är år 1993. Det var tre år sedan det hände, mina minnen sitter kvar och man drömmer om samma sak som hände då, under terrorattacken. Jag hade väldigt tur, alla mina vänner och släktingar lever och har ett bra liv nu. Livet har förändrats mycket sedan attacken och vi som lever har nu börjat planera en attack mot terroristernas läger under marken. De kommer inte att ha en aning när det händer. Vi har skapat nya vapen med hjälp av ny teknik inom kärnvapen. Borrar, kärnvapen, gas och annat kommer att hjälpa oss när vi borrar oss in i deras läger. Hela min släkt, alla vänner och några från byn ska hjälpa till. När vi slår till kommer dem ångra vad de gjort mot oss och allt de har förstört i byn Rift där jag lever.

Det är torsdag och imorgon slår vi till. Vi förbereder vapnen med fulla magasin och kärnvapen laddas upp. Borrarna går näst intill ljudlöst för att de inte ska kunna höra när vi kommer. Helikoptrar görs redo för att flyga. Planen är väl förberedd så det gäller att vi också är det. Detta är den enda chansen vi har att hämnas på terroristerna för allt de förändrat. Vi går och lägger oss så att vi är redo när vi ska attackera dem imorgon.

Vi vaknar klockan fem på morgonen och kliver upp, tar på oss skyddsvästar, hänger vapnen på ryggen och bomber och annat sätter vi fast i bältet. Radion och mikrofonerna är redo, det är bara att prata i micken på västen. Vi sätter oss i de stora borrarna som ser ut som traktorer med en borr där fram och kör iväg till berget där lägret ligger. Det är väldigt varmt och dåligt underlag att köra på. Men berget är väldigt gammalt så det är lätt att borra genom berggrunden. Det är inte så långt dit men borrarna går så sakta så det tar ganska lång tid. Efter vi har åkt i 30 minuter går vi ur borrarna och går bakom istället. Vi gör oss beredda för en strid vi måste vinna. Vi vet att de är där eftersom Dario, vår tekniker, har programmerat in kameror i lägret så vi vet att alla är där. Om det är något på tok meddelar han det. De är inte så jättemånga men alla har gjort skada mot vår by och vi ska ge igen,

-          Nu är vi äntligen framme, säger jag till min bror Yacine

-          Nu ska de få igen för vad de gjort mot oss, säger Yacine

-          Stanna Borrarna! Skriker jag till allihop

-          Vi är precis vägg i vägg, säger Dario

-          Gör er redo! Skriker jag

Det är helt tyst, alla står beredda. Dario räknar ner 5, 4, 3, 2, 1 Tänt var det här! Alla springer in i lägret och skjuter alla vakter och terrorister. Efter en stund säger Dario i radion att alla på övre våningen är döda och att vi måste borra oss ner till undervåningen för att ta död på alla. Dario ser 23 personer där nere. Vi borrar oss genom golvet och in till terroristerna. Vi dödar 21 terrorister men 2 lyckas fly. Vi bestämmer oss för att leta rätt på terroristerna som flyr för att döda dem. Dario skickar hit helikoptrar så att det blir lättare att hitta dem. Vi flyger en stund men hittar dem inte så Dario föreslår att vi ska släppa ner några stycken som ska leta från marken på gömda ställen som man inte ser från helikoptern.

Ett dygn senare ser vi skymten av två svartklädda personer som går på en äng. Vi kallar på dem som letar nere på marken och efter några timmar ser de helikoptern. Vi hissar ner en stege och tar upp alla i helikoptern, tyvärr så hann terroristerna fly.

-          Var är Yacine? skriker jag

-          Han säger att han ska leta reda på dem själv och döda båda två.

-          Men vi måste hitta honom, han kommer att dö annars!

Helikoptern ökar farten och till slut får vi syn på honom helt ensam. Vi landar helikoptern på marken och pratar med honom.

-          Terroristerna kom undan, säger han.

-          Men när jag tänker efter så kan inte två personer göra så mycket.

-          Nej, det har du rätt i.

Vi alla åker hem nöjda och glada. Vi firar och är uppe hela natten. Äntligen har vi tagit död på terrorismen, tänker jag.

Slut

 

Malla

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar