fredag 6 februari 2015

Åttio


En värld i förändring.    

- Vad händer världen?!

- Lungna dig Estelle!

Pang!!Estelle slår igen dörren efter sig och Anna-Vera hör hur Estelle gråter. Anna-Vera står framför den vita dörren och fundrar på om hon ska knacka eller inte. Hon bestämmer sig för att lämna Estelle, hon kan ju inte sitta där för all framtid. Hon fortsätter ner för den bruna och lite slitna trappan, den knarrrar något så hemskt att det inte hjälper att smyga när man går där. Anna-Vera står ett tag utanför det lilla röda huset och väntar på att Estelle ska komma ut. Vilket hon inte gör. Estelle hör när Anna-Vera slår igen dörren, då börjar hon att skriva i sin dagbok:

 

DAG 126!

Vad ska jag ta mig till? Min kärlek har lämnat mig mamma och pappa har skilt sig och folk pratar skit om en helt öpett på gatan, folk bara kommer och går.Å jag då vad har jag att säga till om här i världen...va?

Anna-Vera ringer Estelle men hon svarar inte.Knack,knack,knack! Anna-Vera hör knackningarna och öppnar.

- Jag är ledsen A-V för att jag skrek så.

- Estelle? Men vad hände?

- Jaa..?

 

Estelles mobil ringer och hon svarar:

- Vad? frågade hon.

- Vart är du?

- Men bryr du dig om mig ens? Vad spelar det för roll vart jag är?

Estelle lägger på och Anna-Vera ser hennes frustration i ögonen.

- Vem var det Estelle?

- Mamma.

Estelle börjar att gå hem i sina svarta korta shorts, vita linne och sina rosa sandaletter i sommarvärmen. Hon kollar sig omkrig och ser en stad fylld av färger och kärlek, men inte känner hon sig bättre av det nej. När Estelle kommer hem ser hon sin mamma sovandes i den bruna skinnsoffan. Estelles mamma är helt förstörd efter det att hennes pappa lämnat hon och Estelle.

 

DAG 127!

Ny dag nya möjligheter.

 

Anna-Vera och Estelle går i korridoren och ser hur Estelles ex kommer med sitt gäng. När de går förbi varandra så bitchblickar tjejerna varandra och de är som att tiden går i slowmotion. sedan fortsätter de till sin lektion som är svenska. Alla håller sig på avstånd från Estelle eftersom det syns tydligt att hon inte är på något bra humör. Hon kan inte koncentrera sig på lektionen och då funderar hon istället på allt som är under förändring i hela världen och lite av det är:

Mijön: Vilket hon är väldigt insatt i och vill ha förändring på.

Elektroniken: Som är väldigt krävande av nästan alla.

Fordon: Som utvecklas hela tiden så snart kan de väll sväva också eller nåt.

Men de är ju inte allt och de mest allvarligaste som är i förändring just nu det är ju faktiskt hennes liv! Hon skulle behöva en ny start från allt, för de är ju inte så lätt att se sitt ex som man fortfarande är kär i har en NY KILLE! Estelles ex Megan har en ny kille som började i klassen förra terminen och dessutom så verkar hon ha kommit över "Tellie" (Estelle).

 

DAG 128!

Jga ringde pappa och jag ska få komma dit ågra dagar över lovet! A-V har börjat kalla mig för Tellie nu...undra varför asså? Men jag gillar det, men förtåss så väcker det gamla minnen.

 

Estelle kan inte sova och då funderar hon på alla tusen barn som har skilda föräldrar och inte mår bra av det, ett liv som går mitt itu och folk som snackar skit om en. Men också när man ser den personen som man vet är den rätte inte älskar en tillbaka längre. Det finn ju barn som mig som lider av alla dessa problem tänkte hon även på. Hon klv upp ur sängen och gick mot det "lilla blå" badrummet som det kallades. Hon tittade sig i spegeln, hon såg ett tjockt mörkbrunt hår i medellängd å fullt med tovor. Två trötta/röda ögon med två mörka ringar under, en vältränad kropp med som ändå inte är tillräckligt bra.

-Allt, allt är bara så fel ibland. Viskar hon till sig själv

Estelles mamma står utanför badrummet utan att Estelle märker något, hon går tillbaka till sitt rum och kryper ner i sängen. Estelles mamma har märkt att hon inte mår bra och är därför lite orolig för hon.

De bor i ett liten stad, eller enligt Estelle är staden väldigt liten. De bor iallafall i Hudiksvall i det lilla röda huset som Anna-Vera tidigare stått framför. När Estelles pappa och mamma var gifta bodde de i en lyxig lägenhet i Stockholm.

 

 

2 år senare...

Vem kunde tro att man kan få dagar som är så grå att solen ändå lyser inom en, Estelle är VÄRLDENS LYCKLIGASTE tjej nu. Estelle bor kvar i Hudiksvall med sin mamma och hon och Megan pratar ign men de är bara vänner. Estelle är heller inte singel utan hon har en ny tjej som hon vet att hon kan luta sig tillbaka hos. Hennes mamma är inte deprimerad lägre över att Estelles pappa lämnat de för hon har en ny kille sen ett år tillbaka, han är ju också super snäll. Hennes pappa har flyttat till grannkvarteret där Estelle är varannan vecka fram till sommaren då hon och Megan ska flytta till en egen lägenhet.

 

DAG 735!

Nu vet jag varför A-V kallade mig Tellie... hon var ju kär i mig, å jag i henne nu. Vi blev singular typ. Nee just nu känns allt perfekt, förutom en sak....gymnasiet!

Pluggandet fortsätter!

 

 

Några månader senare....

-Estelle!?

-Ja mamma!?

-Kom nu!

-Ok!

 

DAG 760!

I dag är den stora dagen kommen för vi ska fara och kolla in den nya lägenheten.

 

Estelle och Anna-Vera är fortfarande ett och Megan bor nu med Estelle i deras lägenhet. Närallt känns omöjligt och man har ara ett stort irriterande moln omkring sig så tror man att allt är slut...men idag då är ju allt super för Estelle

 

DAG 765!

ÄLSKAR LIVET xoxo!

Anna-Vera och Megan har förberett ett party medan Tellie är på stan med Anton som är en lång, ljushårig kille från högstadiet.

- Anna-Vera, du har verkligen hjäpt mig med saker jag själv inte kan.

- Jasså? Hur?

- Du gör Tellie verkligen och trygg i alla situationer.Jag har aldrig kunnat glömma hon efter de jag gjort slut men jag klarade inte av det.

- Ok.

- Tack, men du får ite såra hon.

Megan och Tellie har ett bra liv tillsammans och de får ihop vardagen enom att dela på tvätten. diskning, städning mm. Oftast så får de ju besök av A-V också. När Tellie och Anton kommer hem är lägenheten fylld av gamla högstadie kompisar.De spelar hg musik eftersom de vet att de flesta grannarna är bortresta eller hos dem.

Lägenheten är full ända till klockan två på natten. Anna-Vera sover med Tellie i soffan den natten. A-V lägger armen omkring Tellie och säger:

 

- Jag älskar dig mer än allt annat Tellie. Viskar hon i örat på Tellie.

- Samma här A-V.

- Men jag vet inte om de här komma funka länge till Tellie.

 

A-V tar bort armen om Tellie och somnar. Tellie funderar ett tag på vad hon sagt men hon somnar ganska snart hon också.

På morgonen när Tellie vaknar är hon borta och honletar igenom hela lägenheten, men hon hittar bara A-Vs väska.

- Megan!

- Mm, vad Tellie?

- Anna-Vera?

- Kom, Tellie jag vill ha en kram!

Sedan dess har hon inte sett till Anna-Vera och lever nu resten av sitt liv med Megan.

Kära du!

Jag är ledsen att jag lämnade dig där för snart ett år sedan. Jag kan inte glömma  dig det finns nog ingen som kan glömma en person som dig, jag älskar dig  fortfarande. Jag älskar dig så det gör ont Tellie. Jag klarade inte av att se dig lida när jag stack å det ångrar jag, jag hoppas att du kan förlåta mig och tack min lilla Tellie för de bästa åren i mitt lliv!!    

Ps: Jag lämnade dig inte för någon annan, jag såg hur du tittade på Megan de sista dagarna och hon är det bästa du kan få.

/ Anna-Vera!

 Sanni

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar